REGULAMIN REKRUTACJI I UCZESTNICTWA W PROJEKCIE
„Zniwelowanie skutków pandemii COVID-19 wśród uczniów szkół podstawowych z terenu Gminy Miejskiej Dzierżoniów”
Projekt pt. Zniwelowanie skutków pandemii COVID-19 wśród uczniów szkół podstawowych z terenu Gminy Miejskiej Dzierżoniów, współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020, Oś priorytetowa 10 Edukacja, Działanie 10.2 Zapewnienie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji podstawowej, gimnazjalnej i ponadgimnazjalnej.
Beneficjent – Gmina Miejska Dzierżoniów z siedzibą w Dzierżoniowie, Rynek 1, NIP: 882-100-00-34, REGON: 890717830,
Podmioty realizujące projekt:
a) Szkoła Podstawowa nr 1 im. Noblistów Polskich w Dzierżoniowie
b) Szkoła Podstawowa nr 3 im. Komisji Edukacji Narodowej w Dzierżoniowie
c) Szkoła Podstawowa nr 5 z Oddziałami Integracyjnymi im. Bohaterów Westerplatte w Dzierżoniowie
d) Szkoła Podstawowa nr 9 im. Mikołaja Kopernika w Dzierżoniowie
Biuro projektu - miejsce, w którym przechowywana jest dokumentacja projektu oraz umożliwiony jest kontakt z personelem projektu.
Adres biura projektu:
Gmina Miejska Dzierżoniów,
Wydział Edukacji i Spraw Społecznych
Rynek 1, 58-200 Dzierżoniów
Uczestnik – osoba zakwalifikowana do udziału w projekcie, której udzielone jest wsparcie poprzez jej udział w projekcie;
SL2014 – Centralny System Teleinformacyjny wspierający realizację systemów operacyjnych;
Koordynator Projektu – osoba wyznaczona przez Dyrektora podmiotu realizującego projekt, odpowiedzialna w szkole za przeprowadzenie procesu rekrutacji oraz prawidłową realizację projektu w danej jednostce oświatowej.
§ 1.
Cel projektu
Głównymi celami projektu są:
- zniwelowanie deficytów długotrwałej nauki zdalnej i/lub hybrydowej, spowodowanej pandemią COVID–19, poprzez wsparcie uczniów szkół podstawowych na terenie Gminy Miejskiej Dzierżoniów w zakresie rozwoju kompetencji kluczowych i umiejętności uniwersalnych oraz w zakresie pomocy psychologiczno– pedagogicznej, poprzez realizację następujących działań:
- koła zainteresowań, warsztaty w ramach wyrównywania szans edukacyjnych uczniów oraz w celu rozpoznawania i zaspokajania indywidualnych potrzeb uczniów;
- zajęcia wyrównawcze w celu zniwelowania deficytów edukacyjnych, w tym wywołanych przez pandemię Covid -19;
- pomoc psychologiczno – pedagogiczna (wsparcie dla uczniów z SPE) w celu rozpoznawania
i zaspokajania indywidualnych potrzeb uczniów, a także zaplanowania i podjęcia działań w niewielkich i celowanych grupach uczniów.
Działania te mają na celu integrację, a nie marginalizację dziecka z niepełnosprawnościami. Zapewnienie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji oraz odtworzenie i budowanie prawidłowych relacji interpersonalnych, które ucierpiały na skutek obostrzeń wprowadzanych w wyniku pandemii realizowane będzie poprzez zwiększenie szans edukacyjnych (zajęcia dodatkowe), co zniweluje zdiagnozowane deficyty.
§ 2.
Postanowienia ogólne
1. Niniejszy Regulamin określa zasady rekrutacji, warunki i kryteria uczestnictwa w projekcie
Zniwelowanie skutków pandemii COVID-19 wśród uczniów szkół podstawowych z terenu Gminy Miejskiej Dzierżoniów;
2. Projekt jest realizowany w okresie: 01.01.2022r.- 31.12.2022r.
3. Wszystkie informacje dot. realizacji Projektu dostępne są u Koordynatorów projektu oraz w Biurze Projektu Beneficjenta – Gmina Miejska Dzierżoniów, Wydział Edukacji i Spraw Społecznych
§ 3.
Założenia projektu oraz zakres wsparcia
1. Udział uczestników/-czek (uczniów/uczennic/nauczycieli) w projekcie i wsparcie w jego ramach jest całkowicie dobrowolne i nieodpłatne.
2. Projekt obejmuje zakres wsparcia określonego diagnozą przeprowadzoną wśród podmiotów zainteresowanych udziałem w projekcie (Szkoła Podstawowa nr 1 im. Noblistów Polskich w Dzierżoniowie, Szkoła Podstawowa nr 3 im. Komisji Edukacji Narodowej w Dzierżoniowie, Szkoła Podstawowa nr 5 z Oddziałami Integracyjnymi im. Bohaterów Westerplatte w Dzierżoniowie, Szkoła Podstawowa nr 9 im. Mikołaja Kopernika w Dzierżoniowie).
3. . Uczestnikami projektu mogą być tylko osoby, które zostały zakwalifikowane do projektu w procesach rekrutacyjnych przeprowadzonych w placówkach biorących udział w projekcie.
4. Projekt obejmuje następujące rodzaje wsparcia:
- Realizacja kół zainteresowań, warsztatów w ramach wyrównywania szans edukacyjnych uczniów oraz w celu rozpoznawania i zaspokajania indywidualnych potrzeb uczniów;
- Realizacja zajęć wyrównawczych w celu zniwelowania deficytów edukacyjnych, w tym wywołanych przez pandemię Covid -19
- Pomoc psychologiczno – pedagogiczna (wsparcie dla uczniów z SPE) w celu rozpoznawania i zaspokajania indywidualnych potrzeb uczniów, a także zaplanowania i podjęcia działań w niewielkich i celowanych grupach uczniów.
5. Rodzaje oraz terminy realizacji w/w form wsparcia będą realizowane zgodnie z harmonogramem form wsparcia opracowanym przez placówki oraz zgodnie z wnioskiem o dofinansowanie projektu
6. Na Koordynatorze projektu leży obowiązek realizacji projektu zgodnie z wnioskiem i umową o dofinansowanie oraz wytycznymi w zakresie realizacji projektów w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
§ 4
Kryteria uczestnictwa w projekcie i zasady rekrutacji
1. Projekt skierowany jest do podopiecznych oraz podopiecznych Szkoły Podstawowej nr 1 im. Noblistów Polskich w Dzierżoniowie, Szkoły Podstawowej nr 3 im. Komisji Edukacji Narodowej w Dzierżoniowie, Szkoły Podstawowej nr 5 z Oddziałami Integracyjnymi im. Bohaterów Westerplatte w Dzierżoniowie, Szkoły Podstawowej nr 9 im. Mikołaja Kopernika w Dzierżoniowie, będących podmiotami realizującymi projekt.
2. . Uczestnikami uprawnionymi do udziału w projekcie są podopieczni placówek, do których skierowany jest projekt:
- których rodzice/opiekunowie prawni zgłosili chęć uczestnictwa dziecka w projekcie oraz dostarczyli wypełniony i podpisany komplet dokumentów będących załącznikiem do regulaminu.
3. Rekrutacja odbędzie się z zachowaniem:
- jasnych, przejrzystych i dostępnych zasad zapewniających równy dostęp do informacji;
- zasad rekrutacji eliminujących wszelkie formy dyskryminacji ze względu na płeć, wiek, wyznanie, przynależność rasową, miejsce zamieszkania, pochodzenie, religię, niepełnosprawność, orientację seksualną, sytuację materialną, przynależność związkową lub partyjną;
- zasad równości szans i niedyskryminacji;
- zasady przestrzegania przepisów prawnych w zakresie ochrony danych osobowych.
4. Za przeprowadzenie procesu rekrutacji odpowiada Koordynator Projektu wyznaczony przez 5. Dyrektora każdej z placówek realizujących projekt.
5. Informacje o Projekcie oraz rekrutacji dostępne są:
- w siedzibie Beneficjenta (biurze projektu) - Gmina Miejska Dzierżoniów, Wydział Edukacji i Spraw Społecznych,
- w każdej z placówek u Koordynatora Projektu oraz w widocznym miejscu na tablicy ogłoszeń,
- na stronach internetowych placówek oraz Beneficjenta Projektu,
6. Procedura rekrutacji podopiecznych placówek do projektu obejmuje następujące etapy:
1) złożenie do Koordynatora Projektu następujących dokumentów wypełnionych i podpisanych przez rodzica/opiekuna prawnego dziecka:
- deklaracja uczestnictwa w projekcie,
- formularz zgłoszeniowy,
- klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych,
2) weryfikację kryteriów przez Koordynatora Projektu:
- kryterium formalnym jest konieczność uczęszczania do placówki objętej wsparciem oraz dobrowolna deklaracja uczestnictwa w projekcie, dziecko musi być w wieku szkolnym (szkoła podstawowa) mieszkające na terenie Gminy Miejskiej Dzierżoniów.
- kryterium dodatkowe (mierzalne):
- dzieci z niepełnosprawnościami – 3pkt.
- Dzieci rodzin wielodzietnych – 1 pkt.;
- Dzieci wychowywane przez jednego rodzica – 2 pkt.
Ocena powyższych punktów dokonywana będzie na podstawie zaznaczenia odpowiednich pól w deklaracji uczestnictwa w projekcie.
3) podjęcie decyzji przez Koordynatora Projektu o zakwalifikowaniu uczestników zgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu;
4) stworzenie listy uczestników projektu oraz listy rezerwowej; w przypadku rezygnacji lub nieuzasadnionej nieobecności lub długotrwałej choroby uczestnika, uniemożliwiającej korzystanie ze wsparcia, do projektu zrekrutowana zostanie osoba z listy rezerwowej;
5) w przypadku dużej liczby chętnych każdorazowo pod uwagę będzie brane spełnienie w/w kryteriów formalnych, uzyskanie jak największej liczby punktów, następnie kolejność zgłoszeń.
6) listę uczestników projektu przygotowaną przez Koordynatora każdorazowo zatwierdza Dyrektor podmiotu realizującego projekt;
7) poinformowanie (ustne bądź telefoniczne) rodziców/opiekunów o zakwalifikowaniu dziecka do udziału w projekcie.
7. W ramach projektu 1 podopieczny/na może uczestniczyć w jednej formie wsparcia.
§ 5.
Prawa i obowiązki uczestnika
1. Wszyscy uczestnicy projektu mają prawo do pełnej informacji dotyczącej swojego uczestnictwa
w projekcie, w szczególności o terminach, miejscach i zasadach uczestnictwa w wybranych formach wsparcia przewidzianych w projekcie.
2. Uczestnicy kursu zobowiązani są do regularnego uczestnictwa w zajęciach. Obecność będzie potwierdzana w Dzienniku zajęć i na ewidencji obecności przez nauczyciela prowadzącego zajęcia.
3. Uczestnicy projektu są zobowiązani do punktualnego i aktywnego uczestnictwa w zajęciach oraz do obecności na przynajmniej 70% wszystkich zajęć. Uczestnik projektu ma prawo do opuszczenia 30% godzin z całości kursu.
4. Dopuszcza się usprawiedliwione nieobecności Uczestników spowodowane chorobą lub ważnymi sytuacjami losowymi.
5. Każdy uczestnik zobowiązany jest do uczestnictwa w pre i post teście, przygotowanych przez Koordynatorów placówek objętych wsparciem w projekcie, które mają na celu zbadanie wzrost kompetencji i umiejętności.
6. Uczestnicy zobowiązani sią do udziału w badaniach monitorujących zmniejszenie się i zdiagnozowanych deficytów.
7. Uczestnicy zobowiązani są do przekazania informacji dotyczących ich sytuacji po zakończeniu udziału w Projekcie (do 4 tygodni od zakończenia udziału).
8. W przypadku zmiany lub pojawienia się dodatkowych dokumentów wymaganych od uczestników projektu, ich rodzice/opiekunowie prawni zobowiązani są dostarczyć ww. dokumenty w trybie i terminie wskazanym przez Organizatora.
9. Wszyscy rodzice/opiekunowie prawni uczestników projektu zobowiązani są do informowania Organizatora o ewentualnych zmianach istotnych danych osobowych, np. zmiana nazwiska, numeru telefonu, adresu zamieszkania, miejsca zatrudnienia.
10. Niewypełnienie obowiązków zawartych w niniejszym Regulaminie skutkuje skreśleniem z listy
uczestników projektu.
§ 6.
Rezygnacja i wykluczenie
1. Uczestnik projektu może zrezygnować lub zostać wykluczonym z udziału w projekcie.
2. Rodzic/opiekun prawny uczestnika jest zobowiązany do poinformowania Organizatora (w formie pisemnej lub e-mailowej) o rezygnacji z uczestnictwa w projekcie.
3. Beneficjent zastrzega sobie prawo skreślenia Uczestnika z listy uczestników zajęć w przypadku naruszenia przez niego niniejszego regulaminu.
4. Uczestnik może zostać wykluczony z udziału w projekcie z powodu:
- przekroczenia 30% nieobecności w formie wsparcia (niezależnie od powodów nieobecności);
- rażącego naruszenia norm społecznych (w szczególności zakłócania przebiegu zajęć uniemożliwiającego prawidłowe ich przeprowadzenie oraz udziału w zajęciach osób w stanie wskazującym na spożycie alkoholu lub środków odurzających);
- podania w dokumentach rekrutacyjnych nieprawdziwych danych i informacji.
5. W przypadku rezygnacji lub wykluczenia z udziału w projekcie uczestnika będącego na liście podstawowej, zwolnione miejsce zajmuje osoba z listy rezerwowej (pod warunkiem, że czas jaki pozostał do końca kursu pozwoli na opanowanie materiału w stopniu umożliwiającym przystąpienie do wymaganych egzaminów).
§ 7
Zasady monitoringu Uczestników
1. Uczestnik Projektu zobowiązuje się do wypełniania przygotowanej przez podmiot realizujący projekt list obecności.
2. Uczestnik projektu/rodzic/opiekun prawny zobowiązuje się podać dane niezbędne Beneficjentowi do wypełnienia kwestionariusza SL2014.
3. W celu przeprowadzenia procesu monitoringu i oceny uczestnicy są zobowiązani do udzielania informacji, na temat rezultatów uczestnictwa przez nich w Projekcie.
§ 8
Postanowienia końcowe
1. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem zastosowanie mają odpowiednie wytyczne i zasady wynikające z RPO WD 2014-2020, a także przepisy wynikające z właściwych aktów prawa.
2. Regulamin wchodzi w życie z dniem 01.01.2022 r.
3. Wnioskodawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu.
4. Regulamin jest dostępny w siedzibach podmiotów realizujących projekt, w Biurze Projektu (Gmina Miejska Dzierżoniów) oraz na stronach internetowych podmiotów realizujących projekt.
5. Załączniki do Regulaminu rekrutacji: (dokumenty do pobrania)
- Deklaracja uczestnictwa w projekcie;
- formularz zgłoszeniowy;
- Klauzula informacyjna w przypadku zbierania danych nie od osoby której dotyczą (rodzice/opiekunowie prawni);